Het oeuvre van Kees de Goede is geen aaneenschakeling van op zichzelf staande incidenten. Hij ontwikkelt zijn oeuvre door middel van series waarbij hij, ondanks de beperking tot een aantal beeldelementen, toch een grote dynamiek weet te creëren. In de stilering van zijn vormen en de precieze doorwerking van materialen en kleuren, manifesteert zich een constructieve manier van werken. Ieder werk is het resultaat van zorgvuldige overwegingen. In de jaren 80 ontwikkelt Kees de Goede een fascinatie voor cirkels in alle varianten, van een decoratieve bol tot een uitgerekte spiraal. In zijn creaties zijn soms cirkels te zien waarbinnen andere hele of gedeeltes van cirkels zichtbaar zijn. Daarnaast werkt hij met vormen die zowel geometrisch als organisch zijn. Zijn ontwerp voor het Fodor servies heeft al deze elementen in zich.
Het Fodor servies is een serie die door het toenmalige Museum Fodor in Amsterdam is uitgegeven van 1986 tot 1990 in samenwerking met de Koninklijke Mosa B.V. te Maastricht. Deelnemende kunstenaars waren Marlene Dumas, Erik Andriesse, Rob Birza, Han Schuil, Marin Schouten, Kees de Goede, Rob van Koningsbruggen, Peter Struycken, Toon Verhoef, Carel Visser, Co Westerik en Lawrence Weiner. Velen van hen behoorden halverwege de jaren ’80 tot de grote aanstormende talenten en zijn inmiddels gewaardeerde kunstenaars.